söndag 16 april 2017

Gla påsk.

Vi har varit under belägring. Veckan innan påsklovet blev Junior kräksjuk. Efter tre dagar av oavbrutet kräk/bajsrally började det dyka upp blodstrimmor i det som kom upp. Då kände vi att nu räcker det. Eftersom han är så liten kräks han dessutom helt utan förvarning, precis där han är. En gång i halvtimmen. Dygnet runt. I tre dygn. Vi var lite trötta om en säger.
Vi åkte till barnakuten på Sachsska. Satt där en hel natt och pumpade i honom vätskeersättning i ett helt sanslöst tempo. Och han slutade kräkas. I samma ögonblick vi klev in genom dörren så slutade han. I svinottan fick vi åka hem. Kan vi ge lite mer pengar till vården, tack. De var jättefina där, personalen. Men vilken tid det tog.
Knappen hade vi evakuerat till mormor. Han hade redan haft en släng i höstas och det kändes som att det räckte gott och väl. När Junior slutat spy och tagit sig lite fick han komma hem. Knappt 24 timmar senare blev A sjuk. Han fick ligga i karantän i sovrummet, ensam i sin en suite av magsjukevirus. I fyra dygn var han däckad. Alltså helt. Ute, kaputt. Dag tre av dem började Knappen kräkas. Nu låg vi i varsin ända av huset och försökte begränsa detta kräk/bajsinferno till en så liten yta som möjligt. Junior piggade på sig, fick ohämmad tillgång till tv i ren föräldradesperation från min sida och jag gick runt konstant iklädd gummihandskar, bärande på ytdesinfektion och ett lass handdukar på väg till eller från tvättmaskinen. Jag var uppe på nätterna och tvättade för att hinna med, I kid you not.
I 12 dagar höll vi på. En arbetsvecka plus påsklovet. Eh, va?
Är så där sjukt tacksamt glad över att ha en grundfrisk familj som en sån här pers påminner en om att man bör vara.

Nu är alla friska och har passerat sina obligatoriska 48 timmar efteråt. Vi firade det genom att gå till grannarnas årliga grekiska påskfirande med helstekt lamm, grekiska pajer to die for och släkt stor som en mindre nation. Barn som sprang in och ut och överallt, vuxna som sprang in och ut och överallt och en skön self service på allt ätbart, dvs flera dagars mängd mat. Är efter detta påsklov nu utvilad på ett märkligt utmattat sätt. Har tröstshoppat tie dye-färgade kläder på nätet. Naturally.

4 kommentarer:

lilla S sa...

Men fy helvete vad sjukt! Men höll du dig helt frisk under hela tiden? Alltid något!

Johanna sa...

Vi hade samma skräckscenario i mars med sju insjukningar i magsjuka på en månad, heeemskt. Att det ens kan bli så? Men så otroligt skönt när det är över. Alltid nåt.

Sofia sa...

lilla S: TA I TRÄ, ja, det gjorde jag. För typ tre dagar sen kände jag mig lite skum i magen, mådde småilla och lite ont men inget mer. Helt otroligt. Hade förmodligen brutit ihop och grinat annars.

Johanna: SJU? Hur är det ens möjligt? Ni kommer inte vara sjuka på ett decennium nu. Minst. Det vore helt orimligt.

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}